gringo carnaval

18 februari 2018

Ik kan weer iets van mijn bucketlist afschrijven,  Carnaval in zuid amerika. De hele week had ik ernaar uitgekeken sinds ik de vorige carnavals zondag had gemist omdat ik zo nodig met tarantula’s moest knuffelen in de jungle. Dus deze zondag bepakt en bezakt met bussen vol chemisch schuim en tassen met waterballonnen gooide we (een paar oud schoolgenoten en ik) ons de strijd in. Carnaval in Cusco wordt gevierd met dans, muziek en elkaar aanvallen met zeepschuim, wateremmers, poederverf & waterballonnen. Op de plaza de armas stonden 100den mensen op een kluitje elkaar fanatiek te bespuiten met al deze atributen. Als blond buitenlands meisje ben je totaal de klos, terwijl ze keihard “GRINGO” “GRINGA” roepen word je door een groep van 20 peruaanse jongens helemaal ingepeperd met schuim. Heel leuk allemaal, mijn mascara liep over mijn wangen tot mijn schouders en ik zag roze en blauw van de verf. Het leukste moment was toen we besloten een cafébalkon te bombarderen met waterballonnen (ze begonnen zelf), wij met z’n 6en kregen hulp van wel 15 peruanen om iedereen kletsnat te gooien. En oh wat heb ik het leuk gehad, ik heb zo hard staan lachen en ben zo hard weggerend voor kleine jongetjes met spuitbussen dat ik nu helemaal kapot ben. Ik heb net heerlijk 30 minuten heet staan douchen om al het plak en verf van me af te krijgen en mijn kleren hangen kleddernat te drogen aan het balkon. Het was ongelofelijk leuk en een geweldige afsluiter van mijn 2 weken hier in Cusco. Ik ben nu tijdelijk (dat hoop ik tenminste) half blind aan mijn linkeroog door dat chemische spuitgeval, dus ik ga proberen niet van inca muurtjes af te lopen!

1. Oompje:
    19 februari 2018
    Hi, hi. Erg leuk verhaal.
  2. Mama:
    Foto's, foto's, foto's!!!!!
  3. Ellen:
    19 februari 2018
    Klinkt een stuk leuker dan het carnaval hier! Veel plezier weer en nu met Juliette
  4. Martin:
    19 februari 2018
    Hoi Noa. Mij had je niet verwacht maar ik heb wel naar je foto's (mooie vogels, vlinder) en video gekeken, en twee van je reisverhalen gelezen. Leuk wat je allemaal meemaakt, zoals dat schuimspuiten. (Ik kan ermee leven dat ik daar zelf niet tussen stond.)
  5. Noor en An:
    20 februari 2018
    Klinkt als een super leuk feest, zo anders dan carnaval in Nederland! (Ik ben ook wel heel benieuwd naar de foto's!)