White christ

7 februari 2018 - Cusco, Peru

Boven op de berg, neerkijkend op cusco staat een hele grote witte Jezus. Sinds ik zijn moeder om mijn nek heb hangen, voelde ik meteen aan dat ik Jezus maar eens een bezoekje moest brengen. Dus op maandag na de lessen gingen Jelle (mijn Nederlandse reis amigo) en ik op zoek naar onze begeerde christ. Al snel hadden we door dat we 1 van de warmste dagen hadden gekozen voor deze klimtocht dus met pijn en moeite trokken we onszelf omhoog. Elke keer als we dachten dat we dichter bij jezus waren gekomen leek hij verder weg. Uiteindelijk na vele bochten en steile straatjes (waar we door de gladde stenen steeds op uitgleden) Gaven we het hele “we gaan christus ontmoeten” op. toen we terug wouden lopen kwam ik er ook achter dat mijn google maps op ‘auto’ stond en we dus 2 uur omgelopen hadden (Ik heb dit jelle niet verteld, dus als je dit leest: het spijt me voor je blaar). Na dat we in 1 rechte lijn in 10 minuutjes terug waren gelopen bedacht ik me dat ik het helemaal niet zo erg vond dat we helemaal omgelopen waren, want in het zonnetje zag cusco er nóg prachtiger uit. Mijn kamergenoot is ziek, en die heeft het met liefde aan mij overgedragen vannacht, dus ik ga zo met flinke keelpijn op zoek naar avocado, want Avocado is voor mij, wat voor andere white christ is.