Jong & Rijk

16 februari 2018 - Cusco, Peru

De laatste schoolweek zit erop! Best raar zo, ben ik net vertrouwd met de stad en mijn studentenhalgenoten ga ik alweer weg. De laatste paar avonden waren geweldig, met z’n 5en in een taxi proppen “want anders moeten we 2 keer 5 sol (€1,23) betalen” en sinds ik het studentenleven volledig heb omarmd is dat inderdaad een hoop geld ;). 3 uur lang ‘30 seconds’ spelen want ja, er is echt niks anders te doen hier (knipoog).    Voor €7,50 een massage van een uur nemen waarbij de masseuse om de 2 minuten op haar telefoon kijkt, zit te gapen en dat het alsnog heerlijk is. Het leven hier is spotgoedkoop, Een maaltijd + 2 drankjes, een koffie en een taart voor €12,40? Geen probleem hier in Cusco. Ik voel me ontzettend rijk hier, waar ik in nederland 3 keer stilsta bij het kopen van een shirt van 20 euro zeg ik hier “doe er maar 3!”. Ik kom er hier steeds meer achter wat een rijk land Nederland eigenlijk is. Als je kijkt naar het aantal zwerfdieren, bedelaars en kinderverkopers die hier rondlopen word ik soms misselijk als ik eraan denk hoeveel geld ik weer eens ga pinnen uit mij 17 jarige jongeren pinpas. Maarja, zo is de wereld eenmaal en als ik alleen maar ga na zitten denken hoe verwend ik ben maak ik de komende 4 weken aardig moeilijk voor mezelf. Dus vanavond ga ik heerlijk uit en als ik om 4/5 uur weer in mijn bedje lig ga ik niet nadenken over alle dure drankjes die ik heb gedronken. Gewoon even jong en dom zijn, totdat ik morgen met mijn brakke kop mn tante onder ogen moet komen. Nu al zin in!

1. Oompje:
    Groetjes aan Juliette!
  2. Mama:
    17 februari 2018
    Fijn verhaal weer! Weet niet of Juul ook zin heeft in 3 uur lang '30 sec', maar wordt vast super gezellig. x0x0x0x
  3. Hanneke:
    17 februari 2018
    Leuk je verhalen te lezen! Ook van ons groetjes aan jou en Juliette: Hanneke, Paul, Thomas en Elise.
  4. Noor en An:
    20 februari 2018
    Relaxed zo'n massage! Groetjes aan Juliette en op naar nog meer leuk avonturen (en reisverhalen).